Treść strony
STAROSTWO POWIATOWE W GRUDZIĄDZU - Wydział Komunikacji
Do podstawowych zadań Wydziału Komunikacji należy:
- Prowadzenie postępowań w sprawach dotyczących:
- rejestracji i wyrejestrowywania pojazdów;
- nadawania cech identyfikacyjnych oraz wykonania tabliczki znamionowej zastępczej dla pojazdu;
- czasowego wycofania i przewrócenie pojazdu do ruchu;
- wymiany dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu;
- przyjmowania zawiadomień o zbyciu pojazdu;
- skierowania pojazdu na dodatkowe badanie techniczne;
- wpisu adnotacji do dowodu rejestracyjnego oraz karty pojazdu;
- dokonania zmiany w dowodzie rejestracyjnym bądź karcie pojazdu;
- wydawania wtórników oznaczeń oraz tablic rejestracyjnych;
- wydawania zaświadczeń;
- przyjmowania zatrzymanych dowodów rejestracyjnych od Policji i Inspekcji Transportu Drogowego;
- zwrotu dowodu rejestracyjnego po ustaniu przyczyny zatrzymania;
- wydawania, zatrzymania, wymiany, cofania i przywrócenia uprawnień do kierowania pojazdami, tj. praw jazdy;
- wydawania praw jazdy międzynarodowych;
- kierowania osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdem na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji, badania lekarskie oraz badania psychologiczne;
- wydawania zezwoleń na kierowanie pojazdami uprzywilejowanymi i pojazdami przewożącymi wartości pieniężne;
- przyjmowania od Policji i innych organów zatrzymanego prawa jazdy;
- wydawania wtórników prawa jazdy;
- dłużników alimentacyjnych.
- Wysyłanie zapytań dot. pojazdów zarejestrowanych w innym urzędzie na terenie kraju lub zagranicą.
- Odbieranie potwierdzeń danych pojazdów oraz odmowy z kraju lub zagranicy.
- Przyjmowanie postanowień o zatrzymaniu prawa jazdy przez prokuraturę lub sąd.
- Prowadzenie spraw z zakresu orzeczonych środków karnych w postaci zakazu prowadzenia pojazdów.
- Przyjmowanie oświadczeń strony.
- Wprowadzanie danych do systemu informatycznego pojazd, kierowca oraz portal starosty.
- Żądanie i przyjęcie akt kierowców.
- Wydawanie profili dla kandydatów na kierowcę.
- Przekazywanie do organów zagranicznych w przypadku zatrzymania prawa jazdy obcokrajowcom.
- Prowadzenie ewidencji osób bez uprawnień oraz archiwizowanie dokumentacji kierowców oraz pojazdów.
- Prowadzenie korespondencji oraz współpraca z innymi organami określonymi w przepisach szczegółowych.
- Przekazywanie Wojewodzie zbiorczego sprawozdania z terenu powiatu z wykonania zadań określonych w ustawie o kierujących pojazdami.
- Wykonanie sprawozdań do Urzędu Skarbowego oraz Urzędu Gminy.
- Prowadzenie papierowego rejestru tablic przeznaczonych do złomowania oraz rejestru kart pojazdów.
- Prowadzenie elektronicznych rejestrów przez tworzenie bazy informatycznej.
- Wykonanie sprawozdania z ilości wydanych dokumentów (druków) oraz sprawozdania w sprawie ilości pobranych opłat CEPiK.
- Przekazywanie zwracanych tablic rejestracyjnych do pomieszczenia wyznaczonego przez Sekretarza.
- Przeprowadzenie postępowania w sprawie egzaminu na taksówkę.
- Udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana oraz zawieszenie lub cofnięcie zezwolenia na wykonywanie przewozu drogowego.
- Udzielanie, odmowa udzielenia, zmiana lub cofnięcie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowych, pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób i nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą.
- Wydawanie i cofanie poświadczenia potwierdzającego spełnienie dodatkowych wymagań przez przedsiębiorcę prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców.
- Udzielanie, odmowa udzielenia, zmiany oraz zawieszenia lub cofnięcia licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy.
- Wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych osób i przewozów regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych na obszarze powiatu i dokonywanie uzgodnień w tym zakresie z innymi organami uprawnionymi do wydawania takich zezwoleń.
- Wydawanie zaświadczeń oraz wypisów z zaświadczenia na krajowy niezarobkowy przewóz drogowy, a także stwierdzenia nieważności zaświadczenia.
- Wydawanie i cofanie uprawnień do wykonywania badań technicznych.
- Wydawanie zakazu wykonywania przez przedsiębiorcę działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia:
- ośrodka szkolenia kierowców;
- stacji kontroli pojazdów.
- Wpisanie i skreślenie instruktora lub wykładowcy z ewidencji.
- Przekazywanie danych do Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców.
- Nadzorowanie przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie stacji kontroli pojazdów i ośrodków szkolenia kierowców.
- Prowadzenie kontroli przedsiębiorców, którym wydano zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego, licencji, zezwoleń i zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne.
- Kontrola przedsiębiorcy, któremu udzielono licencji lub zezwolenia co najmniej raz na 5 lat.
- Wykonywanie czynności związanych z usuwaniem pojazdów z drogi, przekazywanie do Wydziału Finansowego informacji w sprawie przeprowadzenia egzekucji.
- Wykonywanie czynności wynikających z zarządzania ruchem na drogach gminnych i powiatowych.
- Opiniowanie przebiegu linii komunikacyjnych transportu zbiorowego.
- Prowadzenie rejestrów działalności regulowanej: przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców oraz przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów.
- Prowadzenie ewidencji: zatwierdzonych projektów organizacji ruchu, instruktorów, wykładowców oraz diagnostów.
- Wydawanie zezwoleń na przejazd pojazdów nienormatywnych i na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
- Wydawanie i przedłużanie legitymacji instruktora.
- Przyjmowanie od przewoźników zgłaszanych zmian danych zawartych w licencji i zezwoleniu na wykonywanie przewozów drogowych.
- Sprawozdawczość w zakresie ustawy o transporcie drogowym, ustawie o kierujących pojazdami.
- Załatwienie spraw związanych z projektami organizacji ruchu.
- Opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny.
- Przyjmowanie oraz pomoc w wypełnianiu wniosków na potrzeby wydziału składanych w Biurze Obsługi Interesanta.
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2010-02-17 14:09
- zmodyfikował: Dawid Banasiakostatnia modyfikacja: 2017-06-14 08:07
Godziny przyjmowania klientów
poniedziałek-piątek w godz. 7:30-15:30
Metryka
- opublikował: Administrator Systemudata publikacji: 2003-06-16 00:00
- zmodyfikował: Dawid Banasiakostatnia modyfikacja: 2020-06-16 16:22
Metryka strony
Ilość odwiedzin obecnej strony: 58244
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2020-06-16 16:22:27